Speakers 2017


Speaker

Lino Boodts


Moderator

Geef Lino Boodts een microfoon en een warm publiek en hij voelt zich meteen in zijn element. Lino is presentator, acteur en muzikant. Hij leidde al tal van congressen, events en rondetafelgesprekken in goede banen. Ook het presenteren van spelprogramma’s en quizzen of aankondigingen op festivals zijn helemaal zijn ding. Maar misschien is hij voor jou een bekend gezicht dankzij zijn opdrachten als acteur in reclamespotjes en bedrijfsfilms.

Lino zal de sprekers en gasten van het Limburgs Toerisme Congres warm onthalen en iedereen het gastvrije gevoel geven waar het in deze editie helemaal om draait.


Speaker

Joris Beckers

Tomorrowland


De ultieme beleving creëren

Joris Beckers werkte na zijn studies vijf jaar voor een Amerikaans marktstudiebureau in Parijs. Zijn passie voor live entertainment dreef hem naar een directeursfunctie bij Ticket Club, vandaag bekend als Sherpa. Ook van Vorst Nationaal was hij een tijdlang directeur. Daar kwam hij in contact met de broers Beers, oprichters van Tomorrowland.

Joris stond aan de wieg van DreamVille, de Tomorrowland-camping die erkend werd tot beste festivalcamping ter wereld, en leidt onder meer de communicatie met buurtbewoners, de mobiliteit en het concept Love Tomorrow in goede banen.


Speaker

Jan Van Oene

Provincie Overijssel


Samenwerking overheid, onderwijs & ondernemers: de succesformule

De job van beleidsadviseur Jan Van Oene? Vrije tijd. De voorbije jaren leverde hij een bijzondere bijdrage aan de professionalisering van de vrijetijdssector in de Nederlandse provincie Overijssel. Met innovatie als rode draad.

In zijn keynote vertelt Jan hoe de provincie en het bedrijfsleven de handen ineensloegen voor meerdere projecten. Samen gaven ze een boost aan het ondernemersniveau in de vrijetijdssector. Altijd met de nadruk op samenwerking. Het resultaat is Gastvrij Overijssel, een uniek samenwerkingsnetwerk. Dit netwerk stelde een uitvoeringsprogramma op dat de basis vormt voor provinciale investeringen van 2016 tot 2019. Wie weet ook voor ons een inspiratiebron?


Speaker

Geerte Udo

IAMsterdam


Maak een sterk merk van je stad of gemeente dankzij doordachte citymarketing

Geerte Udo is marketingdirecteur bij Amsterdam Marketing. In 2006 startte ze als marketingmanager bij Amsterdam Partners. Met één grote doelstelling: van ‘I amsterdam’ een sterk en zichtbaar merk maken. En daar is ze zeker in geslaagd! Het ‘I amsterdam’-logo staat ondertussen op de achtergrond van talrijke toeristenkiekjes.

Hoe maak je van een stad of gemeente een sterk merk? In haar keynote neemt Geerte ons mee in de do’s-and-don’ts van citymarketing. Ze vertelt ons hoe ze via slimme citymarketing van ‘I amsterdam’ een succesmerk maakte en geeft praktische tips om Limburgse steden en gemeenten te inspireren. Klaar voor een ‘I amsterdam’-succes in jouw stad of gemeente?


Speaker

Isabel Mosk

Sherpas Stories


Trends in toerisme

Isabel Mosk is online strateeg in de sector toerisme- en destinatiemarketing. Met haar bedrijf Sherpa’s Stories helpt ze toeristische organisaties om een strategisch pad uit te tekenen en unieke verhalen in kaart te brengen.

Als vooruitstrevende denker binnen haar vakgebied spreekt Isabel vaak op (inter)nationale congressen. In het online reismagazine Vive Le Voyage, waarvan ze cofounder is, deelt ze haar persoonlijke reisverhalen. Ze droomt ervan om kinderen die niet kunnen reizen een mooie reiservaring te bieden.

Isabel focust in haar keynote op belangrijke marketingtrends in de toeristische sector. Het wordt vast en zeker een verhaal dat ons heel wat inspiratie zal geven voor onze eigen organisatie of onderneming, want Isabel is een storyteller in hart en nieren.