Workshops 2017


Speaker

Veroniek Maat

Accessible Travel


Genieten van elke reiservaring, ook voor mensen met een beperking

Veroniek Maat is de oprichtster van reisorganisatie Accessible Travel Netherlands. Ze studeerde Management Toerisme en behaalde een master Leisure, Tourism and Environment. Sinds 2011 helpt ze met haar team om mensen met een beperking, inclusief hun vrienden en familie, een fijn bezoek aan Nederland en België te bieden.

Veroniek laat ons tijdens haar workshop nadenken over de uitdagingen en kansen in de toeristische sector voor de doelgroep mensen met een beperking. Die mensen reizen al jaren en durven dat avontuur aan, maar moesten daarvoor buiten het reguliere aanbod zoeken. Vandaag groeit de aandacht voor hun uitdagingen. Dus staan we samen met haar stil bij de vraag: hoe kun je je klant met een beperking laten genieten van een reis die vlekkeloos verloopt?


Speaker

Diane Dockx

European Training House


Gastvriendelijk denken én doen, een must voor elk bedrijf en elke organisatie

Diane Dockx is ondernemer, consultant, coach en mede-eigenaar van The European Training House. Ze deed jarenlang sales- en marketingervaring op in de medische sector. In 2006 startte ze vanuit haar interesse in mensen en talentontwikkeling met haar carrière als trainer.

De missie van Diane? Bedrijven en organisaties gastvrij laten denken én handelen. En daarbij denkt ze verder dan de horeca. Want in elke sector heeft gastvrijheid een grote meerwaarde.

Tijdens haar workshop neemt Diane ons mee in haar voortdurende gastvrije reflex: hoe creëer je een warm welkom en geef je een klant het gevoel dat hij thuiskomt? Voor Diane vertrekt het allemaal bij … passie. En voor jou na deze workshop natuurlijk ook!


Speaker

Rino Soeters

La Bergère Group


Een gastvrije beleving creëren in je bedrijf

Rino Soeters kent het hotelvak door en door. Zeven jaar lang managede hij Designhotel La Bergère, dat hij uiteindelijk verkocht aan de groep Eden Hotels. Zelf ging hij verder met La Bergère Group. Townhouse Designhotel en St. Martenslane in Wyck zijn daarvan de bekendste hotels. De nieuwste aanwinst is het succesvolle Kaboom Hotel aan het Stationsplein van Wyck. Tel daarbij zijn hotel Qbic in het WTC-gebouw in Amsterdam en talrijke La Bergère Apartments en je begrijpt dat het hotelwezen geen geheimen heeft voor Rino.

Rino is ervan overtuigd dat het succes van zijn hotels schuilt in een unieke klantenbeleving. Van boeking en ontvangst tot een doordachte service en een aangenaam uitcheckmoment: elk detail is belangrijk. Een gevoel van gastvrijheid creëren is een essentiële taak voor alle medewerkers van een bedrijf. In zijn workshop geeft Rino ons inspiratie en concrete tips vanuit zijn eigen ervaring.


Speaker

Jaimy Carpaij

Insiders


Online scoren en opvallen

Jaimy Carpaij is online consultant bij Insiders, gespecialiseerd in zoekmachine-optimalisatie (SEO) en zoekmachine-adverteren (SEA). Middels workshops en hands-on ondersteuning zorgt zij voor een grotere online zichtbaarheid en vindbaarheid van websites, voornamelijk in de toeristische branche. Kennisoverdracht is hierbij een belangrijk onderdeel, zodat organisaties ook zelfstandig hun online presence kunnen blijven verbeteren.

Tijdens de workshop neemt Jaimy ons mee in de wereld van online succes. Hoe val je online op als een van de vele vissen in de toeristische vijver? Hoe haal je een goede return uit je inspanningen? Hoe werk je aan een sterke online aanwezigheid, zowel op korte als lange termijn? Een boeiende sessie met tal van nuttige tips en tricks!


Speaker

Christian Holthof & Sophie van Tilburg

Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen


Reviews en Online Travel Agency's: hoe speel je hier als bedrijf zo optimaal mogelijk op in?

Christian Holthof is Licentiaat Toegepaste Economische Wetenschappen, Master in Toerisme en Master of Business Administration (GGS). Hij nam meerdere malen deel aan het Professional Development Program van Cornell University (School of Hotel Administration, Ithaca, USA). Hij doceert economische wetenschappen aan de opleiding Bachelor Hotelmanagement van de Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen.

Sophie van Tilburg is Master in de Communicatiewetenschappen. Zij is als onderzoekster verbonden aan de opleiding Bachelor Hotelmanagement van de Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen.

Christian en Sophie voerden onderzoek uit naar het belang van sociale media en OTA’s in de hotelsector in de vijf Vlaamse Kunststeden. Hun onderzoek werd recent uitgegeven in boekvorm.

In deze workshop beantwoorden we volgende vragen: Hebben reviews een invloed op de hotelprestaties? Wat is het verschil tussen een OTA en een commerciële reviewsite? Hoe worden sociale media en OTA’s op een professionele wijze opgevolgd? Wat is een revenue optimizer? Hoeveel bedragen de marktaandelen van de OTA’s?